петак, 23. септембар 2016.

POLITIKA IZA POLITIKE: Kako Vučić pravi kombinacije sa “protivnicima”?

http://www.teleprompter.rs/politika-iza-politike-kako-vucic-pravi-kombinacije-sa-protivnicima.html

Bivši član Glavnog odbora Srpske napredne stranke, Igor Jakšić, u intervjuu za Teleprompter.rs govori o politici iza politike – kako Aleksandar Vučić pravi kombinacije sa navodnim političkim protivnicima.
Nekadašnji član Glavnog odbora Srpske napredne stranke, Igor Jakšić, javno se iščlanio iz Srpske napredne stranke početkom ove godine, objavivši na svom Fejsbuk profilu otvoreno pismo Aleksandaru Vučiću i fotografiju članske karte.
Igor Jakšić u ekskluzivnom intervjuu za Teleprompter.rs govori o politici iza politike – kako Aleksandar Vučić pravi kombinacije sa političkim protivnicima.
Jakšić je napustio SNS-a i priključio se pokretu “Jaka Srbije” Saše Mirkovića, koji je takođe Vučiću okrenuo leđa s nameron da na izbore izađe kao opoziciona alternativa.
Kako kaže Jakšić za Teleprompter.rs, veliki deo programa za “Jaku Srbiju” pisao je on uz pomoć vrsnih pravnika i politikologa. Međutim, “Jaka Srbije” neće učestvovati na predstojećim izborima.
– Pošto na izborima nismo mogli da učestvujemo sa udruženjem građana, osnovali smo grupu građana. Nosilac liste bio je Saša Mirković, a ja sam bio ovlašćeno lice za zastupanje. Iako smo prikupili dovoljno potpisa da predamo listu, odbio sam u poslednjem trenutku da učestvujem na izborima, kaže Jakšić za Teleprompter.rs.
“Jaka Srbija” je uz pomoć manjih pokreta i udruženja građana širom Srbije prikupila oko 10.000 potpisa za listu čiji je Mirković bio nosilac, kaže Jakšić.
Zbog čeka je u poslednjem trenutku donesena odluka da “Jaka Srbije” ne učestvuje na izborima, Jakšić objašnjava da je odbio da preda listu kada je saznao da je Mirković ponovo tajno počeo da sarađuje sa Vučićem.
– Izašao sam iz SNS-a jer je Vučić u potpunosti promenio svoju politiku i ideologiju. Jedno vreme sam mislio da je zaista čestiti i moralan čovek. Nameravao sam da izađemo na izbore sa novom idejom. U jednom trenutku sam saznao da se Mirković tajno sastao sa Aleksandrom Vučićem. Pitao sam ga da li je to istina i on mi je potvrdio da jeste, priča Jakšić.
Prema njegovim rečima, Vučić je pozvao Mirkovića na tajni sastanak koji je održan u državnoj Vili Bokeljka. Tamo su razgovarali o ponudama i kombinacijama.
– Meni su ljudi iz SNS-a posle njihovog tajnog sastanka u Vili Bokeljka prilazili i ispipavali me da li sam voljan da razgovaram sa Vučićem o ponudama. Nisam želeo da pristanem na Vučićeve ponude pošto znam kako funkcionišu njegove cake, dodaje Jakšić.
Jakšić je pre nekoliko dana na svom sajtu objavio otvoreno pismo u kom je naveo da “Jaka Srbija” neće učestvovati na izborima jer je Mirković pristao na dil sa Vučićem.
Dodaje da je dva dana pre objavljivanja pisma Mirković razgovarao sa Vučićem i prihvatio njegove ponude.
– Ne znam šta mu je konkretno ponudio. Rekao mi je da su se dogovorili da se neće napadati u toku predizborne kampanje i da će nam Vučić otvoriti medije u predizbornoj kampanji kako bismo mogli da uđemo u Skupštinu. Mirković mi je samo rekao da je sa Vučićm napravio dil, priča Jakšić.
Jakšić dodaje da je Vučić preko Mirkovića i njemu ponudio “šta god poželim”. Kaže da mu je Vučić ostavio “otvrenu ponudu”.
– Nije mi jasno šta znači ta “otvorena ponuda”. Eto, hoću da budem premijer. Naravno da to tako ne funkcioniše. Znam Vučića već 20 godina i znam kako obmanjuje i manipuliše sa ljudima. Tada sam Mirkoviću rekao da ću blokirati izlazak liste na izbore pošto sam ja jedino ovlašćeno lice. Nisam želeo da me Vučić uvuče u igranku, navodi Jakšić.
Jakšić navodi da je Vučić tako pokušao da osujeti njegov plan da izađe na izbore, jer je znao da će Mirković pristati na sve ponude.
– Nikada Vučić nije gotivio Mirkovića, ali je znao da je on slab. Znao je Vučić i da ja neću pristati da idem na izbore u toj kombinaciji. Vučić nije želeo mene da vidi u Skupštini jer znam mnogo o njemu i njegovim mahinacijama, pa je pokušao da me minira preko Mirkovića. U svakom slučaju, vidimo se na sledećim vanrednim izborima, dodaje Jakšić.
Nisu to jedine ponude koje je Vučić uputio Jakšiću.
Kako kaže Jakšić za Telerompter.rs, Vučiću mu je nudio da bude direktor Studija B pre privatizacije, kao i direktorsko mestu na RTS-u.
– Pitao sam Vučića zašto privatizuje Studio B. Rekao mi je da Studio B troši mnogo novca iz budžeta i da želi da poštuje zakon. Ali, kada sam ga pitao da li planira da kupi Studio B i sve ostale gradske medije u privatizaciji, Vučić se samo nasmejao, otkriva Jakšić za Teleprompter.rs.
Dodaje da nije prihvatio da bude direktor RTS-a jer Vučić nije imao nameru da sprovede njegov plan i program kojim je želeo da ukine pretplatu za građane i da natera kablovske operatere da jednim delom finansiraju rad javnog servisa.
Jakšić je 20 godina sarađivao sa Vučićem. Kaže da je Vučiću najviše pomogao u promociji Srpske napredne stranke.
– Radio sam jedno vreme kao direktor u kompaniji “Interspeed” koja je tada držala radio “Fokus”. Tu je radila Ksenija, Vučićeva bivše žena. Pomogao sam Vučiću i SNS-u da se promovišu u javnosti, dok je radio kritikovao vlast. Imao sam i svoju lokalnu kablovsku televiziju u Beogradu “TV BGD” koju sam osnovao pred izbore 2011. godine. Pomogao sam i Mirkoviću da podigne na noge TV “Moja”, kaže Jakšić.
On zaključuje da je Vučić veoma osvetoljubiv i da je nemilosrdan prema osobama koje ga iznevere. Ocenjuje da je Mirković figurativno u političkom smislu “potpisao svoju smrt” kada je odlučio da se privremeno okrene protiv Vučića.
– Odseće ga Vučić skroz. Naročito sada kada nećemo učestvovati na izborima. Vučić od njega nema više nikakve koristi. Vučić je takav. Svojim neprijateljima nudi razne stvari da ih ućutka, ali im se uvek osveti kada nađe priliku, zaključuje Jakšić.
Prognoze za izbore
Kao bivši član Glavnog odbora i dugogodišnji Vučićem prijatelj, Jakšić prognozira za Teleprompter.rs da nije isključena mogućnost da Vučić ne bude premijer posle ovih izbora.
– Evropska unija zahteva promenu Ustava zbog Kosova. Vučić želi u istoriji da bude upamćen kao veliki lider. Međutim, problem mu predstavlja brisanje Kosova iz Ustava. Nije nemoguće da Vučić ne bude premijer posle ovih izbora. Čekaće da neko drugi izbriše Kosovo iz Ustava, dok će on glumiti opoziciju. Vanredni izbori biće verovatno ponovo raspisani u naredne dve godine, smatra Jakšić.

Нема коментара:

Најчитанији пост

ЈАКА СРБИЈА-Српска племићка породица Јакшић “Иван IV Грозни, први Pуски цар,потомaк српске породицe Јакшић”

“Иван IV Грозни, први Pуски цар,потомaк српске светородне породицe Јакшић” Руски форензичари су пре неколико година успели да реконст...