уторак, 31. децембар 2019.

Ево доказа чији је Острог! Рукопис Светог Василија слава му и милост.



Василије Острошки сачинио завештајно писмо 1665. године у коме је прибележио од кога је куповао земљу за манастир Острог
Све оно што су Немања, његова дјеца и унуци, Свети Сава, господар Иван, Свети Василије и остали подизали осам вијекова, Мило Ђукановић је у глуво доба ноћи спис`о на себе. Ево шта је Свети Василије прибиљежио како се подизао Острог:
„Василије, милошћу Божијом, митрополит Захумски и Херцеговачки,
Пишем због потврде истине, да знају хришћани како бијах неко вријеме у Острогу, у пустињи. И приложих овђе драговољно свој труд. И свој иметак не поштеђех Бога ради и милости Свете Богородице. И обнових иза неко братство, као што се само ђело показује собом.
Многи ми пакост чињаху, али Бог помоћник мени бјеше у сваком ђелу добром. И пишем на узнање служитељима црквеним, који послије мене служите Богу и Светој Богородици у Острогу, у студеној стијени. Топлоте ради Божије, да знате и ви и хришћани који послије мене будете, да купих Вељи До за дванаест и по гроша. И Спижића земљу у Добром Пољу, од пута до ријеке, и с јазом, за два гроша, а што је његово било под лозом, то је приложио цркви.
И да сам купио Зануглицу од Милановића, од Раича и од Вумила за грош и букилу пшенице – бијаше пшеница скупа. И од Петра Живковића да сам купио Зануглицу за два гроша, а више да сам му дао, види Бог и Света Богородица. То све приложих и дадох цркви у Острогу за исхрану и утјеху братији. Тамо гђе ми је други труд и иметак, који приложих и дадох за своју душу од своје усрдности, ту нека је заједно и ово вишеписано. Све предадох у руке Вишњег Бога и Светој Богородици.
Анатема: 
Купих Вељи До и све Владовића и Зануглице. Бог је свједок. И ко би покушао да нешто отме од манастира, отео Господ Бог таквом разоритељу његов дом, кућу, и стоку са синовима и сав његов иметак да му Господ Бог затре и распе ођедном у вјекове. Амин.
Да његов дом настрада у вјекове. Амин.“

Насловна фотографија: Рукопис Светог Василија Острошког – писмо завештање о манастиру Острог

Нема коментара:

Најчитанији пост

ЈАКА СРБИЈА-Српска племићка породица Јакшић “Иван IV Грозни, први Pуски цар,потомaк српске породицe Јакшић”

“Иван IV Грозни, први Pуски цар,потомaк српске светородне породицe Јакшић” Руски форензичари су пре неколико година успели да реконст...